Nieuwsbrief Sprokkels 2024 nr. 83

Voorouders rond 1850 opzoeken?
Gegevens Popp-project Heemkunde West-Vlaanderen

nu te raadplegen

Meerdere jaren was de koepel Heemkunde West-Vlaanderen met dertig vrijwilligers aan de slag om de gegevens uit de Popp-leggers in een databank te gieten. Het project nam gegevens op van de eigenaars van elk perceel in de provincie West-Vlaanderen. De gegevens werden bezorgd aan de Universiteit Gent met het oog om ze op te nemen in hun online databank.
Het gevolg is dat je van thuis kan zoeken naar iedere eigenaar. Zo kan je zoeken naar personen met je familienaam, maar ook naar wie de eigenaar is van waar je nu woont. Zelf ontdekken kan je in de zoekmachine onder het tabblad ‘Namenregister’ via de website:https://poppkad.ugent.be/poppkad_start.php.
En vanuit de koepel nog eens en zeker gemeend: bedankt aan iedereen die dit project met een warm hart sterker gemaakt heeft. Bedankt vrijwilligers!