Nieuwsbrief Sprokkels 2024 nr. 81

Kon. Heemkring ‘Aan de Schreve’ – Poperinge
Beeldvorming in de processen van radicalisering

Vrijdag 3 mei 2024 om 20 uur
CC Ghybe Sint-Annastraat 13 Poperinge
inkom: 4 euro (leden), 7 euro (niet-leden)
info: info@aandeschreve.be.
Christophe Busch is directeur van het Hannah Arendt Instituut voor diversiteit, stedelijkheid en burgerschap. Aan de Universiteit Antwerpen doceert hij over de complexiteit van dadergedrag en de rol van beeldvorming in processen van cumulatieve radicalisering. Hij is betrokken als expert radicalisering binnen verschillende overheidsdiensten.
In zijn lezing krijgt u een beter begrip over het fenomeen van radicalisering toen en vandaag. Of hoe gewone mensen in staat zijn buitengewoon kwaad te plegen.