Nieuwsbrief Sprokkels 2023 nr. 76

7 oktober2023: Dag van het West-Vlaamse onderzoek:
Geschiedenis – Kunstwetenschappen – Archeologie

Ben je benieuwd naar het meest recente historische onderzoek en heb je interesse in lokale geschiedenis? Wil je jezelf verdiepen in het erfgoed van jouw gemeente, maar weet je niet altijd waar te beginnen? Of zoek je inspiratie voor nieuwe projecten? Op deze dag stellen onderzoekers, zowel academici als heemkundigen, hun werk voor.
In drie sessies maak je kennis met lopend onderzoek op vlak van ‘Archeologie en Kunstwetenschappen’, ‘Vrijwilligersprojecten en historische databanken’ en ‘Geschiedenis’. De sprekers brengen korte lezingen, met concrete voorbeelden, en geven toelichting bij de gebruikte methodologie. Tijdens de pauzes is er een infobeurs waar je verschillende heemkundige kringen kan leren kennen.

Het volledige programma vindt u op deze flyer.

Zetel je zelf in het bestuur van een heemkundige kring in West-Vlaanderen? We zijn nog op zoek naar kringen om op de infobeurs te staan. We stellen 1 tafel ter beschikking die je zelf kan bemannen om brochures op uit te leggen en publicaties aan te bieden. Duid je interesse aan in het invulformulier.

Het inschrijvingsgeld voor deze dag bedraagt 20 euro. Ben je aangesloten bij een van de verenigingen die de dag organiseren? Dan betaal je maar 15 euro. Na het invullen van het inschrijvingsformulier krijg je alle gegevens voor de betaling.

Inschrijven is verplicht en kan tot drie dagen voor de studiedag via deze link. Tijdens de dag krijg je een broodjeslunch aangeboden door de organisatie. Napraten doen we na afloop bij een drankje.

.