Oproep vernieuwing lidgeld

Zoals ieder jaar behartigen wij uw belangen, hetgeen wij in de toekomst verder willen garanderen!

• Dit vooral in het jaarlijks inrichten van een provinciale heemdag (in 2022 te Wielsbeke en in 2023 te Wevelgem op 24 juni jl.);
  • het verzorgen van een nieuwsbrief (verschijnt minstens 6 x per jaar waarbij u ook uw activiteit in de kijker kunt stellen);
  • het coördineren en informeren van projecten op provinciaal niveau (cfr. landboeken onder coördinatie van Martijn Vandenbroucke en kadastrale plannen PC Popp onder coördinatie van Hendrik Vandeginste),
  • het opvolgen van een artikelendatabase op het niveau van onze provincie;
  • het aanbieden van een verzekering Burgerlijke Aansprakelijkheid; & Rechtsbijstand ter attentie van derden;
  • het bijeenbrengen van de heemkundige als erfgoedverenigingen met behulp van meerdere regio-vergaderingen;
  • het uitreiken van een prijs Heemkunde West-Vlaanderen (zo ook in het kader van dit jaargang),
  • het verder samenwerken met diverse organisaties gaande van het Provinciaal archief, het Rijksarchief, het West-Vlaams Archievenplatform, diverse erfgoedplatformen naar genealogische- en volkskundige organisaties (cfr. Histories).

Bij gebrek aan een jaarlijks structurele subsidie, zien wij ons genoodzaakt om opnieuw lidgeld te moeten vragen aan onze leden om de service zoals hierboven beschreven verder te garanderen.

Het bestuur Heemkunde West-Vlaanderen, vzw, vraagt u op jaarbasis 30 euro (in het vooruitzicht van 2024). De steunende leden vanaf 50 euro of meer worden vermeld op de website van Heemkunde West-Vlaanderen, vzw. Voor alle duidelijkheid : onze voorwaarden blijven dezelfde net als de voorgaande jaren (cfr. 2020 – 2023) !
Het betreffend bedrag kan gestort worden op ons rekeningnummer BE50 7380 0624 6418 met als vermelding ‘lidmaatschap 2023’ of ‘steunend lidmaatschap 2023 ‘ uiterlijk op 31 december 2023.

.