Kon. Heemkundige Kring ‘Aan de Schreve’: voordracht ‘de Golden Sixties’

Op uitnodiging van de koninklijke heemkring Aan de Schreve komt historicus Korneel De Rynck (° 1986 te Kortrijk) op vrijdag 10 november 2023 vertellen hoe het gewone leven veranderde tussen 1958, het jaar van de befaamde Expo, en 1973, toen de oliecrisis uitbrak.
Een lezing over Soubry-kamelen, de Melkbrigade en sponzig Expobrood. Over de wagens van toen, de nieuwe snelwegen en het rijbewijs dat je zomaar kon afhalen. Maar ook over draaibare tv-antennes en de stofzuigers van Theofiel Boemerang. Tal van sprekende foto’s en beeldfragmenten animeren de presentatie.
Zo herkenbaar voor wie deze periode meemaakte, zo verrassend voor wie later werd geboren.

Datum: 10 november 2023
Plaats: CC Ghybe, Poperinge