Nieuwsbrief Sprokkels 2023 nr. 77

Koninklijke Heemkring ‘Aan de Schreve’¨Hommelpapfeest.

Op 09/09/23 organiseert de Koninklijke Heemkring Aan de Schreve Poperinge een hommelpapfeest op de hoeve Rosseel – Abeelseweg 103 te Poperinge.
Bedoeling is om er een volksfeest voor jong en oud van te maken waarbij de hop centraal staat.
Beginnen doen we om 16.30 u. – er is parking in de weide. Bezoekers krijgen een demonstratie van hoe er vroeger ‘geplokt’ werd met de hand alsook van de hedendaagse hommelpluk. Intussen zorgt de Heemkring voor een ludieke noot in en rond het hoppeveld. Vanaf 18 u. trekken we naar de hangaar die omgebouwd werd tot ‘hommelpapfeestruimte’ waar een feestelijke breugelmaaltijd klaar staat, alles vers gemaakt door traiteur barbecue Patrick Noppe. Voor de ambiance ‘s avonds zorgt accordeonist Johnny Clarysse en we voorzien een verrassing later op de avond. Afsluiten doen we met de traditionele popverbranding.
Deelnemen kost 40 € per persoon (leden Heemkring Aan de Schreve) – 45 € voor niet leden en 20 € voor kinderen -12 jaar via overschrijving op rekening BE59 0682 4060 8426 van Aan de Schreve (kaarten liggen dan aan de kassa). Er zijn ook kaarten beschikbaar bij de bestuursleden. Verdere inlichtingen kan je hier bekomen.
Mensen die deelnemen kunnen gerust in de traditionele klederdracht van destijds komen. Er is een prijs voor de best verklede deelnemer.

.