Nieuwsbrief Sprokkels 2023 nr. 77

Historiesfestival: 23 september 2023 – Gent – studie- en ontmoetingsdag

Op 23 september, tussen 9.30 uur en 16.30 uur organiseert Histories de allereerste editie van het Histories Festival! Erfgoedvrijwilligers van over heel Vlaanderen zijn welkom op een dag vol inspirerende workshops en lezingen over onze gezamenlijke passie: erfgoed!
Deze dag vindt plaats in de Sint-Pietersabdij, Sint-Pietersplein 9 te Gent.
Toegang: 15 euro per persoon.
Het Histories Festival is de plek om met je erfgoedvereniging op pad te gaan en mensen te ontmoeten van andere verenigingen. Kijk onder de rokken van een reus, leer werken met een metaaldetector, ontcijfer middeleeuwse handschriften en test je kennis op de grote erfgoedquiz. Op de erfgoedbeurs worden maar liefst 20 standjes ingericht, waar je actief aan de slag kan gaan met erfgoed en de verenigingen erachter leert kennen. Tussen de workshops door zijn er genoeg zitplaatsen op het hof en in de tuin om rustig te gaan zitten met een tas koffie. De perfecte gelegenheid om je belevenissen op het festival met elkaar te delen!
Een greep uit het programma: ‘verbinden in tradities, vakmanschap binnen erfgoedgemeenschappen, burgerwetenschappelijk onderzoek, jong & oud voor erfgoed, initiatie heraldiek; draagvlak rond erfgoed, enz…
Alle inlichtingen en inschrijvingen: https://histories.be/festival/.
Inschrijvingen worden verwacht vóór 15 september.

.